Logo
Navigatsioon




boxhead
box2head

Pildiraamat

        "LILLEKÜLA 80"

Päästja sõrmus


 

 

 

Kellel soovi võtku meiega ühendust.

Ilm Tallinnas

free counters

 

box2head

Kalender

E T K N R L P
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
kogu kuu täna
 

Valeväljakutsed nöögivad päästjaid

 

Indrek Laanepõld: Valehäired nöögivad päästjaid
31.07.2009 09:35
Asso Puidet, reporter
 
Kuu algusest teisipäeva hommikuni on Pärnumaal tulekahju kustutama kihutanud Lääne-Eesti päästekeskuse tuletõrjujad pidanud sündmuskohale jõudes 34 korral leppima sapise kergendustundega, et automaatne tulekahju-signalisatsioonisüsteem (ATS) on nad järjekordselt lolliks teinud. Lääne-Eesti päästekeskuse järelvalveteenistuse juhi Indrek Laanepõllu sõnul peitub probleem selles, et omanikud pole kursis enda kohustustega.

Õigupoolest on seda teinud küll inimesed, kes ei oska, taha või viitsi signalisatsiooniga arvestada ja selle eest hoolt kanda.

Mis põhjusel signalisatsioonid valehäireid annavad?

Põhiprobleem on see, et omanikud ei ole kursis täpselt sellega, mis on nende kohustused. Näiteks pole sõlmitud hoolduslepingut, mis tagaks, et süsteemi korra kvartalis ja korra aasta jooksul põhjalikumalt hooldataks.

Üks suur probleem on meie jaoks signalisatsiooniga varustatud hoonetes tehtavad ehitus- ja remonttööd. Näiteks tehakse mingeid keevitus- või lõikamistöid, aga tulekahju-signalisatsioonisüsteemi andurid jäetakse tööde ajaks isoleerimata või kinni katmata. Andurid reageerivad tööde käigus tekkivale suitsule või tolmule ja järjekordne valekutse päästjatele on sündinud. Või unustavad turvafirmad eelnevalt teatamast hooldustöödest infotelefonil 1524, mille kaudu edastatakse signaalid häirekeskusele.

Kas peab tingimata kohale sõitma – sellest ei piisa, kui helistada ja küsida, kas tegemist pole äkki valehäirega?

Meie eeldus on alati, et sündmus on reaalne. See võtaks päästetöödelt operatiivsuse, kui hakkaksime mõtlema, kas on seal nüüd tulekahju või äkki ei ole.

Meil ei ole plaani hakata iga automaatset häiret eelnevalt üle kontrollima, sest see muudaks süsteemi ebaoperatiivseks. Meid teeb tugevaks just see, et meil on rutiin ja reageerime täpselt sellise ressursiga, nagu on ette nähtud. Ja see teebki need valeväljakutsed meie jaoks probleemiks. Nad on meile lisakoormus, kus päästemeeskonnad reageerivad põhjendamatutele omanikepoolsetele möödalaskmistele. Samal ajal on võib-olla tõesti vaja kusagil päästeteenust.

Muidugi on võimalus, et objektilt helistatakse ja teatatakse valehäirest, kuid reeglina sõidab päästemeeskond sündmuskohale ja kontrollib hoone üle.

Mis pärast valeväljakutset saab, naasete depoosse ja unustate kogu loo?

Ei, sellega asi ei lõpe. Üks võimalus on reageerida haldusmenetluse raames ettekirjutusega. Seda sellisel puhul, kui andurid ei vasta keskkonnale või on mõni muu süsteemi kohandamist nõudev põhjus. Näiteks on suitsuandur paigaldatud ruumi, kus esineb veeauru või muud eripära, mistõttu andur valehäiret annab. Siis laseme kuu aja jooksul anduritüübid ära vahetada, näiteks suitsuanduri temperatuurianduri vastu.

Aga kui leiame, et valehäire on põhjustatud kellegi hooletusest, järgneb sellele kohe kindlasti väärteomenetlus ja rahaline karistus.

Näiteks Pärnumaal on seoses ATSi valekutsetega sel aastal olnud viisteist menetlust. Neist viiel korral on rakendatud hoiatamismenetlust ja kümnel korral olnud tegu kiirmenetlusega. Suurimaks trahviks on määratud 5000 krooni.

Kuidas säästa tuletõrjujate närve ja signalisatsiooniomanike rahakotte?

Enne kui mingit tööd alustatakse, peaks omanik arvestama asjaoluga, et tema hoonesse on paigaldatud automaatne tulekahju-signalisatsioonisüsteem ja selle teated on juhitud otse häirekeskusesse. Omanikud peaksid rohkem tähelepanu pöörama hooldusfirmade teostatavale tööle ja selle kvaliteedile. Samuti peavad automaatse tulekahju-signalisatsioonisüsteemi omanikud enda jaoks välja töötama juhised, kuidas käituda süsteemi rakendumisel.

Kommentaarid

10.02.2013

28.02.2013

29.03.2013

04.04.2013

17.04.2013

12.05.2013

03.08.2013

14.08.2013

06.10.2013

07.10.2013

09.10.2013

09.10.2013

13.10.2013

15.10.2013

18.10.2013

18.10.2013

24.10.2013

24.10.2013

26.10.2013

23.11.2013

28.11.2013

30.11.2013

03.12.2013

11.12.2013

22.12.2013

23.12.2013

25.12.2013

29.12.2013

01.01.2014

02.01.2014

04.01.2014

08.01.2014

13.01.2014

14.01.2014

15.01.2014

18.01.2014

22.01.2014

25.01.2014

03.02.2014

05.02.2014

19.05.2014

10.07.2014

18.09.2014

17.10.2014

23.11.2014

05.12.2014

23.12.2014

12.04.2015

28.04.2015

07.05.2015

23.05.2015

24.06.2015

25.06.2015

02.07.2015

04.08.2015

05.08.2015

05.08.2015

26.08.2015

28.08.2015

09.09.2015

05.10.2015

07.10.2015

13.10.2015

22.10.2015

11.11.2015

26.12.2015

11.01.2016

22.11.2016

12.03.2017

09.04.2017

25.04.2017

26.04.2017

29.04.2017

06.05.2017

07.05.2017

07.05.2017

09.05.2017

15.05.2017

21.05.2017

29.05.2017

17.06.2017

05.07.2017

11.07.2017

15.07.2017

17.07.2017

21.07.2017

21.07.2017

22.07.2017

22.07.2017

23.07.2017

30.07.2017

31.07.2017

01.08.2017

20.08.2017

22.08.2017

24.08.2017